Wednesday, August 24, 2011

DAY 24: RAMADHAN STORY


assalamualikum..

Alhamdulillah.. hari ni aku terima dua good news dalam masa sehari. dah lama aku nantikan kedua2 berita ini. tapi apa beritanya aku belum bersedia nak share lagi. itulah yg dikatakan rezeki bulan ramadhan. hampir menitis air mata apabila kedua2 berita ini aku terima. mana taknya dah lama nantikan so hari ni Allah telah makbulkan doa aku. berkat doa dan sabar akhirnya aku terima juga. Allah perkenankan doa aku. terharu dan hampir 'meroyan' aku di buatnya. hehe. apa2 pun syukur tidak terhingga aku panjatkan buat Ilahi. ingat apa2 jua yang kita nak jangan putus dan malu utk meminta pada yang Esa. selitkan kesabaran bersama insyaAllah doa kita akan diperkenankan olehNya. siapa tahu doa yang selama ini kita minta akan menjadi kenyataan. tambah2 lagi di bulan mulia ni. cepat la rebut peluang itu utk kita meminta padaNya. hanya tinggal beberapa hari saja lagi ramadhan akan tinggalkan kita. sedih pilu pasti terasa tatkala ramadhan ingin melabuhkan tirai. memang ramadhan kali ni banyak mengajar aku erti kehidupan yang sebenar. syukur aku terpilih dalam golongan yang dapat merasa nikmat ramadhan. tak sia2 usaha selama ini yang aku lakukan. syukur Alhamdulillah.

baiklah utk sahur hari ni aku terlewat bangun sikit so nasib baik sempat minum air. dalam sepuluh minit lagi nak azan baru aku terjaga dari tidur. mungkin sebab terlalu letih kelmarin 'berfoya2' sangat. haha. dan nasib baik juga hari ni kelas x banyak tapi agak letih juga sebab got perhimpunan hari ni utk majlis persaraan one of my lecturer. punya la panjang ucapan dia. haha. apa2 pun kita kena ingat suatu masa nanti kita juga akan jadi macam tu. hehe.

utk berbuka hari aku just makan nasi kat bilik ja. berbuka dengan kawan aku. no more buka kat luar. nak cari bankrup berbuka kat luar hari2. haha. so i had nasik putih, telur dadar, ayam. tu ja dengan teh ais sebungkus. ala2 orang bujang ja la. memang bujang pun bila masa plak aku ni kahwin. haha. hah dan satu lagi berita gembira nuffnag aku dah naik dah sikit. hehe. syukur. rezeki la tu kan. tapi tak nak la bagitau berapa. x la sampai 1000k. hehe. okey tu ja la nak kongsi dengan korang. bye.

"sesungguhnya rezeki itu datang tanpa diduga bersabar dan teruskanlah berdoa kepadaNya"

6 comments:

Fatin Idris said...

berita ap bro???...*tpi aku mcm tau ja....*....heeee

Hazwan Hashim said...

apa??? cer habaq mai sat kat bro..

Fatin Idris said...

psal kita dpt saudara bru ka bro???....hehehe

Hazwan Hashim said...

saudara baru??? u mean what???

mr_right said...

tahneah.. btw,da nak habis posa dah kann. huu

http://hafizilmi.blogspot.com/2011/08/spontaneous-thursday-1.html

Hazwan Hashim said...

ye la.. dah nak raya dah pon..