Tuesday, November 9, 2010

TRAGEDI PUKUL 7.00 p.m

mula2 sekali nak gelak dulu...

tadi aku nak balik IPG tiba2 rasa nak balik bas malam then book la tiket pukul 7.00 p.m.. plusliner..
nak jadi cerita berlaku la satu kejadian.. aku bersama seorang kawan aku..
kami naik bas yang sama dan waktu yang sama sbb mmg kami dh janji nak balik sama2..
cerita dia macam ni..
aku tunggu bas kat umah aku pukul 5.45 p.m(padang serai)
pastu tunggu punya tunggu bas tu mai pukul 6.20 p.m
masa tu aku dah gabra gila sbb takut tertinggal bas..
memang tak tenang masa tu..
dah naik bas dari pdang serai aku rasa lega sikit tapi masih risau sikit2..
dalam bas tu aku dok maki pak cik driver tu sbb bawa bas pelan sangat..
mmg la tgh risau...
doa mmg bnyk dh masa tu hanya Tuhan yang tahu..
bila aku tgk jam dah pukul 7.00 p.m
aku masih on the way nak p jetty
gila gabra..
tak senang duduk aku masa tu...
lepas 10 minit..
kawan aku call kata bas tu dah jalan
hadoiii
ketaq gila gaban...
lutut jadi lemah terus dh la dh malam...
sampai kat jetty(terminal bas butterworth)
tgk kawan aku dlm kerisauan..
terus aku lari cari bas lain
kangar????
hmm mmg dh x da bas dah
kalau nak p K.L mmg bnyk bas berduyun2
so decide la amik bas ke aloq setaq
bila dah nak bas masih risau takut tak dak transport nak ke kangar
maklumlah kangar orang malas nak p..
heeee......
bila sampai je kat terminal shahab perdana kawan aku kata ada bas nak ke perlis...
plusliner!!!!!!!!
bas yang tinggal kami tadi..
ligan la bas tu plak...
hadoiii hujan basah kuyup terus...
nasib baik kawan aku nampak nas tu dan bas tu berhenti...
bas konsortium yang kami naik dari jetty tadi bawa mmg laju... takut gak la...
tapi syukur semua selamat..
naik la bas plusliner yang tingga kami tadi..
sampai ke kangar terus amik teksi balik IPG
adush....
pasni malas dh nak balik pukul 7.00 malam...
serik dah...
buat mak cik (mak kepada kawan aku) sorry tau sebab lambat hingga tertinggal bas...
ok tu ja nak citer!!!

No comments: