Wednesday, June 19, 2013

SANGAP

assalamualaikum dan salam sejahtera

hari tu aku ada turun Shah Alam lagi dan macam biasa aku pergi terjah anak sedara aku lerrr.

bila dah kat rumah kakak aku ni mula la aku buat memek bosan time weekdays ala ala mintak penampo pendekar mustar. ye la dia keja laki dia keja. aku tercongok ternganga dengan mak dan anak sedara aku kat rumah. bosan der. jadi bila kakak aku dgn abang ipaq aku ni sampai je time bukak pintu rumah tu mula ler aku buat muka tak sememeh mintak untuk di bawa bersiar-siar. cisss... penendang jugak ler jadik makanan aku kalau menadah muka depan pintu macam tu.

ye la kat sana mana aku boleh drive kereta moto sebab semua digunakan. yang ada pun walker anak sedara aku je yang tinggal. beskal harom nan hado. lagi pun waa cakap sama lu der waa tak reti woo bawa kereta kat sana. waa lemah bab hapai jalan ni.

kesian punya pasal kakak aku usung jugak aku dengan rakyat dalam rumah keluar lepak kat Setia City Mall. dah pergi pun time orang tarik selimut kedai semua dah kunci pintu. so lepak luar je la dek non. lepak-lepak depan convention centre then bawak anak sedara aku main gelongsor. senang.



terkangkang-kangkang anak sedara aku rabat natang gelongsor ni. dia tak penat mana pun tapi mama ayah dia yang belengaih satu badan.

memandang aku sangap je tengok anak sedara aku naik gelongsor aku pun join sekaki bagi hilang gian. orang usha pelik tapi apa ada hal aku tengah lalok kisah hapa aku. kihkih. orang usha aku, aku usha balik. baru tau penangan pandangan mata aku. ala ala oma berta cerita bawang putih bawang merah. boleh serabut otak nak gila dek non.



anak sedara aku ni macam pasrah ja tengok uncle dia join dia main gelongsor. last-last dia lari tak nak kat aku sebab aku gila. demand budak ni. dia tak tau ke uncle dia ni hensem. duh... pengsan aku dengan statement ni.


balik tu lalu depan burger bakar abang burn dan dan muka badak lapar terpancul kat wajah aku. semua orang dalam kereta macam ahh pirah dengan muka kau tu. tapi aku tau mak aku sayang aku. dia hulur dua puloh ringgit suruh beli burger. terpaksa abang ipaq buat u turn. beli dua bijik untuk midnight melahap.


beli beli pastu belah. parking penuh ada minah tak reti keluar dari parking make up dalam kereta ka apa lembab sangat nak pijak pedal minyak. aku cabut tayar baru dia tau. beli burger dua bijik then balik rumah ler takkan nak tidoq sana pulak mau abang burn meroyan tgk aku tidoq depan kedai dia.



malam tu aku kenyang gila sampai tak leh tidoq pastu gila aku dok instagram pukoi berapa terlelap pun aku tak sedaq tau tau dah cerah.

haha.. bye!

No comments: