Monday, April 4, 2011

SAHABAT BUKAN KAWAN

Dah lama aku x tulis benda2 yang agak jiwang or yang melibatkan hati dan perasaan aku kat blog aku ni.
Tapi hari ini aku tiba2 rasa macam nak tulis benda2 mcm tu.
X tau kenapa????
Maybe sebab aku seronok sgt kot dengar cerita2 kawan2 aku.
Memang happy gila sebab one of my problem dah settle.
So ni buat SAHABAT-SAHABAT aku yang aku sayangi...
Arsyad, Aiman Fahmi, Jannah, Mira, Teha, Nashrah, Shekey and Nana.

"Kita sebenarnya bukan kawan tau. Ingat tu, kita actually SAHABAT yang xkan pernah putus pertalian ini sampai bila2 x kira umur kita, tempat kita berada or whatever. We're forever SAHABAT!!! Kalau boleh aku nak hubungan ini kekal walaupun nyawa kita dah terpisah dari jasad kita. Aku nak sangat tengok kita happy sama2 sedih sama2.. Aku jugak nak kita sentiasa bertolak ansur antara satu sama lain. Jangan ada sedikit pun pergaduhan antara kita. Masing2 kita kena jaga hati SAHABAT kita. Nak tau kawan memang ramai kita boleh cari tapi SAHABAT susah nak dapat walaupun satu. Jadi, bila kita diberi anugerah ini dari Allah so kita hargailah ia sepenuh hati kita okey. Aku nak kita sentiasa bersatu walau apa pun yang terjadi antara kita kerana bagi aku bersatu itu sangat penting dalam persahabatan kita. X kira dari mana kita datang atau loghat bahasa kita aku nak kita sentiasa bersatu. Selesai masalah sama2. 
Buat dia, dia, dia dan dia. Malas nak mention nama. aku harap hubungan korang kekal sampai akhir hayat korang!!! Aku happy tengok korang bahagia. Jaga hati masing2. Wujudkan tolak ansur dalam hubungan korang. Jangan sakiti mana hati antara korang. Sungguh aku cakap aku happy sgt tengok korang bahagia. Tengok korang saling sayang-menyayangi. Sorry to say this okey!!! Buat dia tolong lah, aku harap hang dapat jaga dia sebaik mungkin. Mungkin dia bukan milik aku walaupun aku cuba untuk aku sayangi dia tapi it just as friend cannot go further, So jaga dia baik2 okey. Buat dia, hargailah dia tu baik2 sebab hang bertuah dapat miliki hati dia. Susah nak cari yang macam dia. Sanggup berkorban demi orang yang dia sayangi. Percayalah. Buat dia, jaga dia elok2. Jangan buat dia tertekan sebab perempuan biasalah selalu paranoid so jaga hati dia baik2. Jangan pernah hang nak sakiti hati dia. Jangan ingat hang x sempurna sebab Allah cipta semua makhlukNya ada kelebihan dan kekurangan masing2. Buat dia, terimalah dia seadanya sebab aku tau pada dia ada kelebihannya tersendiri. Hargai dia sepenuhnya. Aku doakan dia,dia,dia dan dia BAHAGIA sampai akhir hayat korang okey!!!
Buat yang lain kalau betul2 korang ada yang korang sayangi hargai dan jagalah mereka tu baik2. Aku doakan kebahagian korang!!!!
Akhirnya aku nak minta maaf banyak2 kat korang sebab takut kalau2 aku ada buat salah atau aku sakiti hati korang. Maafkan aku okey!!! Aku sayang sangat kat korang semua. Terima kasih sebab sudi berSAHABAT dengan aku. Sayang korang!!! Aku x tau nak bagitau korang macam mana lagi sebab aku sayang sgt korang semua. Aku nak korang semua tau!!! Ingat jangan ada selisih faham dalam persahabatan kita tau!!! JANJI okey!!! Aku dah anggap korang macam family aku dah. SAYANG KORANG!!!"

-lots of love ~hazwan~ your SAHABAT-

P/S : Aku harap korang hargai penulisan aku ni.Aku sayang korang semua!!!!!!

1 comment: