Saturday, August 13, 2011

DAY 13: RAMADHAN STORY



assalamulaikum..

Inalillahiwainahirajiu’n.. al-fatihah buat pak lang aku yang telah kerahmatullah hari ni akibat serangan strok. Semoga dicucuri rahmat olehNya. So hari ni aku yang x jadi balik semalam terpaksa pulang jugak pagi tadi sebab ingin memberikan penghormatan terakhir kepada arwah. So disebabkan terlalu terkejut dengan berita tu aku agak kelam kabut sikit nak balik. I’m too rushing. Did not prepared any ticket bus yet. Aduh.. hanyaTuhan yang tau. Sampai2 ja kat stesen bas tadi pagi terus cari tiket dan alamak kaunter x buka lagi untuk plusliner. Hmm.. dah mula cuak dah masa tu. So decide nak beli tiket transnasional. So dengan x semena2 pun beli la tiket bas tu. Actually aku x pernah naik bas tu lagi sepanjang aku dok kat perlis ni. Beli la tiket pukul 9.00 pagi dan selepas kesabaran menunggu tiba2 pakcik ticket-er tu bagitau yang bas rosak. Memang bengang aku masa tu. Dah pukul 8.54 pagi baru nak bagitau yang bas rosak hapa punya syarikat bas la aku pon x tau. Cepat2 ke kaunter plausliner beli tiket bas tu plak. X pasal2 kena buang duit lagi. Tiket tu boleh refund tapi bila nak refund pakcik yang agak bangang tu sempat lagi bergurau senda dengan kwan2 drebar teksinya. Bengang x???!!! so hapa lagi aku hangin la satu badan dan mula bertindak agresif dengan membuang tiket bas tersebut dalam tong sampah depan orang ramai dan mula memaki hamun syarikat bas tersebut. Terkeluar la dari mulut aku “YOUR FACKING ASSHOLE!!!” hah.. sungguh tidak sopan tapi hado aku kisah sapa suruh bagi aku hangin dah la aku ada emergency dok buat kepala lengai tahap baboon tu sapa suruh. Retiss yang demand aku hari tu. hua3. Sorry banyak word aku yang x sopan tapi hati aku sapa yang tau??!!! Allah ja yang tau. 

sampai di Butterwoth dalam pukul 12.30 mcm tu then my bro in law ngn adik aku mai picked up aku so x payah la sibuk2 nak rabat the bus utk balik ke rumah. sampai je kat rumah terus salin pakaian dan melawat jenazah dan syukur aku sempat membaca surah Yaasin kepada arwah. lebih kurang pukul 3.30 petang jenazah mula dimandikan dan aku juga turut membantu memandikan jenazah dan menkafankannya. sikit sebanyak boleh la belajar kan. hehe. lagipun aku dah ada pengalaman sewaktu arwah abah aku pergi meninggalkan kami sekeluarga dulu. hmm. lepas selesai semua mengebumikan jenazah kami pulang kerumah arwah utk prepared apa yang patut utk berbuka puasa.  best juga bukak puasa ramai2 tapi almaklum la kat rumah orang x kan ko nak melantak semua makanan kat situ. hape la so balik ja rumah terus memulakan mengambil pemakanan utk mengenyangkan perut. haha. memang dasar perut tong aku ni. hehe.

malamnya aku sempat solat tarawih kat masjid berjemaah setelah beberapa hari x solat tarawih. hehe. lepas ja solat tarawih sempat lagi aku menjamah nasi kandar yang ditaja oleh pihak restoran Al-Ameen Maju nasi kandar. haha. lepas tu balik rumah layan citer ngan famili memandangkan kakak aku semua balik jadi dapat la gather2 ramai2. rindu!!! haha. 

"sesungguhnya yang hidup itu akan menemui kematian"

No comments: