Monday, August 22, 2011

DAY 22: RAMADHAN STORY

assalamualaikum..

wow!!! gile penat. just came back from going out with my fellow friends. (atin, kay & ima) memang best gila. akhirnya keinginan aku nak keluar cari baju raya tercapai walaupun aku x beli baju sebab terlebih bajet la plak kalau beli. semua yang aku minat harga dia aduh antara RM199-RM220. maunya x pokai aku kalau beli baju tu. hua3. yang lain plak payah nak pilih kaler. tadi tu dah jumpa kaler yg nak ikut tema tapi tiba2 tuan kedai tu kata just baju without seluar. xkan nak pkai kain pelekat kot. lalala. tiba2 keluar lagu kain pelekat. hee. kami keluar tadi lebih kurang pukul 3.15 ptg la. first terus ke City Plaza Alor Star. my kawan nak jumpa abang dia kat situ so terus la pergi situ. jalan punya jalan geng diaorang nak beli kasut raya plak dah ehh. masuk kedai nu masuk kedai ni. akhirnya beli sepasang. haha. awat yang x ambik buang dua tiga empat pasang. raya kan sebulan. haha. lepas pada tu pergi jalan2 plak kat bazaar Stadium Darul Aman. kawan aku ni plak beli jam tangan Guess you. kau mampu??? haha. ada satu kedai tu janji kalau aku bawa costumer pi kedai dia aku dapat diskaun 99% . ye ka??? then hapa lagi mula la mencari kedai makan nak berbuka. yang bestnya berbuka hari ni ada orang support. hehe. thank you abang mima belanja kami semua tadi. gila la makan tadi punya la banyak jenis lauk. kau sebut ja nak apa udang. ayam, ikan, sotong, telur, sayur semua ada. memang kenyang la. sampai x larat nak jalan. habis licin kami bedal makan. dah orang belanja xkan la nak ambik sikit2 ala2 malu malu kucing parsi plak dah. penampo kang baru kau sedar haa. haha. dia kata kalau x habis x mau belanja dah. memang habis la. lepas makan pecut plak hantar abang mima yang belanja kami tadi balik ke tempat kerja dia. dia kerja polis. hehe. ni hah ada ka patut dia dah belanja terus hantar dia balik. x pon ajak la dia minum mana2 lagi then dia belanja lagi. hua3. lepas ni bleh la pow lagi ya. lepas balik hantar dia rush ke Star Parade plak tengok baju kat situ so kat situ la yang mahal tu. x sempat plak nak pergi Pekan Rabu. hmm.. x pa la nanti aku balik cari kat Sungai Petani ja la. kalau x dak jugak x pa pkai ja yang tahun lepas. lagipun baju tahun lepas tu baru pakai 3 kali. first masa raya aidilfitri second masa raya aidiladha then masa kad nikah kakak kedua aku. tu ja. selamat jugak duit aku. boleh masuk akaun DSLR aku. haha. tadi tu sempat jugak usha DSLR kegemaran aku dan sekaligus tertarik nak beli kamera LOMO. curlass uolls kamera tu ada warna pink, biru, kelabu kalau x silap. memang best. instant film x payah nak pi cuci ke save thumbdrive ka. senang. haha. usha ipod nano lagi. bekenan jugak. kalau boleh satu shopping complex tu aku nak angkut bawak balik. haha. so ni gambar kitaorang masa keluar tadi. snap pakai fon ja so x banyak sgt la. tunggu la da kamera LOMO dan DSLR nanti aku snap banyak2 sikit okey. hehe.

ni masa sampai kat City Plaza

kat bazaar pon bleh jadi nak buat peace cik kay kita ni

nak jadi diva di hari raya kot depa ni

dua orang datin keluar mahkamah sorang tu cacat sebab
masalah mata tersembol sekali tengok lucah plak

haha.. raya2 orang x pakai cermin mata laa

basikal tua nak naik pergi beraya

ooo balik kampung ooo balik kampung

muka yang sangat la lapar sampai terketar2 dok tunggu azan
yg dengar hanya la bunyi kuil. haha

lauk kami ada macam2. licin okey wlaupun nampak tamak

of course la aku kena ada dengan abang McD
pekena ais krim dulu.
setelah seharian berbuat demikian mata pun mula la rasa mengantuk awal. hah. x lupa kat hilman jugak yang bagi pinjam kereta dia kat kami tadi. hehe. kalau x tak buleh keluar la kami kan. jangan risau kami dah buh minyak RM50 kot ada banyak lagi okey. boleh la kalau hg plak nak pi Aloq Staq. haha. thanks. bye.

No comments: