Sunday, August 21, 2011

DAY 21: RAMADHAN STORY


assalamualikum..

duduk x duduk dah dua puluh satu hari dah kita puasa. cepatnya. mungkin dalam masa 8 atau 9 hari lagi kita nak sambut aidilfitri dah pun. semua dah sibuk dengan persiapankan? sama la macam aku tgh gelisah perkara biasa iaitu baje melayu aku. then fikir2 pasal nak attending open house mana satu. nak pi rumah sapa dulu. yang dah cuti mesti dah balik kampung kan. best nya. aku walaupun dekat kena la tunggu hari jumaat ni baru boleh balik. hua3. kesian. yang dekat perantauan mula dah rasa rindu hiba tak menentu sebab x boleh pulang kampung. tapi don't worry you still have friends yang bole sambut sama2 kan. kuih buat sendiri tau jangan beli nanti kurang feel nak raya. hehe. walau dimana pun sama ja kita sambut aidilfitri jugak kan. sabar je la. haha. jadi sepanjang dua puluh satu hari puasa tu apa yang korang dapat??? dapat pergi bazaar tiap hari??? haha. mesti la kita dapat ketenangan kan sebabnya dapat puasa dalam keadaan sihat dan penuh kesyukuran.

sahur aku utk hari ke dua puluh satu ni hanya lah bantal masak lemak, selimut goreng tepung dan tilam bakar. sedap woo. tu la akibatnya keletihan semalam keluar dengan kawan2. tapi aku masih ada energy walaupun x sahur. tu la nikmat puasa. dan nasib baik hari ni cuti. lagipun sebelum tido semalam kan aku dah bedal dorayaki dengan air revive isotonik maunya x mengantuk gila sampai x terjaga utk sahur. niat nak buat assignment semalam pun terbantut selepas kelenaan. hua3. so pagi2 lagi lepas bangun tido terus aku ngadap buat assignment so siap la part aku untuk assignment english studies. tinggal lagi dua lagi menanti. mungkin aku boleh siapkan dalam masa 4 hari lagi ni. hehe. x sabo nak balik kampung. check tiket cepat mana lah aku letak tiket ni. haha.

untuk berbuka plak aku makan nasi putih berlaukkan ayam dan sayur campur dengan bebola. cukup la utk aku. aku berbuka sorang2 malam ni. x dak orang yang sanggup nak temankan. lagi pun aku ni asyik makan kat bilik orang ja tu yang berbuka kat bilik tu hari ni. nak tunggu kawan mai memang x la mungkin kena buat invitation card then pasang karpet merah baru nak datang kot. haha. lepas ja berbuka tadi terus aku mandi dan solat. lepas tu nak berangan utk hari raya ni. hehe. bye.

No comments: