Tuesday, August 2, 2011

DAY 2 : RAMADHAN STORY

assalamualaikum..

masok hari ni dah dua hari puasa. perghhh.. hari ni penat sikit puasa sebab terlalu panas meyebabkan dahaga. mungkin x cukup 1 liter air aku minum masa sahur pagi tadi mau tambah jadi dua gelen kot. hua3. macam biasa untuk sahur aku cuma mengambil Nesvita 3 in 1 yang mak aku belikan untuk aku dan juga 1 liter air kosong. wah.. sihat doe. dan macam kelmarin jugak lepas je sahur terus tidur tapi hari ini aku x terlepas solat subuh. alhamdulillah.. tapi lepas je solat subuh terus iron baju then sambung tido sebelum bangun mandi.

oppsss.. bila terjaga ja alamak dah pukul 7.30 pagi. kelam kabut mandi bersiap nak pegi kelas. nasib baik x lambat sgt kan. kelas hari ni sekejap ja pukul 9.50pagi dah abes kelas sesi pagi then balik sambung blogwalking then tido before going for briefing coursework. lepas pada tu ada kelas interaksi petang plak sampai pukul 4 lebih. aduhh masa tu dah lapar gila dah weiii.. ayam percik, murtabak, air oren, ikan bakar semua bermain kat pala hotak aku ni.  tapi masih dapat bersabar lagi. hehe. balik terus bersiap nak solat asar dan keluar mencari makanan di bazaar yang berhampiran untuk buka puasa.

okey ni keluar tajuk sikit sebab nak cerita pasal elaun dah masok. (tetiba) yeay so bolehlah malam ni sambung shopping online lagi. haha. habes la elaun aku bulan ni. hmm.. korang nak tau aku punya seluar yg aku shop online tu dah abes so x dapat merasa seluar baru la. ngek betoiii..

kembali ke alam nyata. aku berbuka hari ni dengan nasi kuning daging masak hitam, air bandung cincau dan sosej. wah kenyang gila malam ni. hehe. syukur rezeki bulan ramadhan. malam ni jugak macam biasa aku just buat sunat tarawih lapan rakaat tapi malam ni x lakukan witir sekali sebab terbantut di tengah jalan. haha. so esok aku harap x letih sgt. hah.. jgn lupa niat puasa ye semua. bye.

No comments: